Beacon
Niemcy, Portugalia
2002
/ 15’
Wspólnym motywem dla wszystkich ujęć w Beacon jest obraz morza i związanych z nim miejsc. Kadry przedstawiające morskie lokacje zostały połączone z ujęciami z filmów fabularnych. W tle słychać głos kobiety, która przywołuje fragmenty różnych, momentami naiwnych historii podróży. Film Girardeta i Müllera był pokazywany m.in. na MFF w Rotterdamie w 2003 roku. Locomotive
Niemcy
2008
/ 20'30’
Locomotive to instalacja wideo – tryptyk ujęć, które pochodzą z setek filmów fabularnych. Motywami przewodnimi są pociąg, podróżnik i przygoda. Poszczególne kadry zostały zestawione ze sobą, zmultiplikowane i powielone. Wszystko układa się w serie powtarzających się, łatwo rozpoznawalnych epizodów i rytuałów, które w kinie istnieją od zawsze i kojarzą się z pożegnaniem i melancholią. Phoenix Tapes (fragments) - Why Don’t You Love Me?
Niemcy
1999
/ 8'30’
Why Don’t You Love Me? to czwarta część cyklu Phoenix Tapes, który został poświęcony filmografii Alfreda Hitchcocka. Twórcy zmontowali fragmenty 40 filmów reżysera, tworząc coś w rodzaju archiwum jego filmowych obsesji. Czwarta sekcja została poświęcona motywowi niezdrowych relacji morderców i ich nadopiekuńczych matek – Mamo, mamo, jestem chory! Phoenix Tapes (fragments) - Bedroom
Niemcy
1999
/ 7'45’
Bedroom to piąta część cyklu Phoenix Tapes, który został poświęcony filmografii Alfreda Hitchcocka. Twórcy zmontowali fragmenty 40 filmów reżysera, tworząc coś w rodzaju archiwum jego filmowych obsesji. W Bedroom tematem przewodnim jest uwodzenie i odtrącanie pięknych kobiet, które w końcu giną zamordowane z zimną krwią. Manual
Niemcy, Wielka Brytania
2002
/ 9'30’
W Manual najważniejsza jest technologia. Magnetofony, szpule, głośniki, pokrętła, przyciski i pompy tworzą bardzo skomplikowany mechanizm, który dominuje nad człowiekiem przebywającym w tajemniczym laboratorium. Liczy się przymus ciągłego, bezwzględnego powtarzania – szybka multiplikacja tych samych ujęć. Wszystko jest mierzone, kontrolowane, włączane i wyłączane, aż do momentu spięcia. Cut
Niemcy
2013
/ 13’
Ciało zranione, zmasakrowane, operowane, które w konsekwencji nigdy nie zostaje wyleczone. W swoim ostatnim filmie, nominowanym do Europejskiej Nagrody Filmowej, Girardet i Müller multiplikują ujęcia najrozmaitszych ran, przerywane co jakiś czas czarnym kadrem. W efekcie powstał film kolażowy, w którym pojawiają się m.in. surrealistyczne nawiązania do Psa andaluzyjskiego Buñuela i Dalego. Joanna Ostrowska |
Moje NH
Strona archiwalna 14. edycji (2014 rok)
Przejdź do strony aktualnej edycji festiwalu:
www.nowehoryzonty.pl Nawigator
Lipiec / sierpień 2014
Szukaj
filmu / reżysera
|